Beeld: Bryndis Ragna Brynjolfsdottir

Beeld: Bryndis Ragna Brynjolfsdottir

Harpiste Liesbeth Vreeburg legde zich toe op het hedendaagse repertoire voor harp, en studeerde daarnaast improvisatie en muziektheater. Zowel voor haar bachelor- als haar masterdiploma studeerde ze cum laude af. Tijdens haar studie legde ze zich toe op het hedendaagse repertoire voor harp, en improvisatie. Daarnaast verdiepte zij zich in de historische uitvoeringspraktijk op de single-action pedaalharpen uit de achttiende eeuw.
Daarna volgde ze de master T.I.M.E. aan het Koninklijk Conservatorium bij o.a. Paul Koek en Paul Slangen. Deze tweejarige studie was een onderzoek naar interdisciplinariteit in de kunsten en in het bijzonder in muziektheater.
Ze is, samen met Johan Olof, zakelijk en artistiek leider van het Oneiros Ensemble. Een collectief van kamermuziekspelers waarmee ze concerten geeft in kleine en grote bezettingen.
Zij werkte verder met het Noord-Nederlands Toneel, Theatergroep Fien, de Eef van Breen Group, S t a r g a z e, de Veenfabriek en Orkater.

Idske Bakker is opgeleid als harpist aan de conservatoria van Utrecht en Amsterdam (UM), is Idske de afgelopen twintig jaar actief geweest binnen het muziekveld. Als artistiek leider van Insomnio, ensemble voor hedendaagse muziek, heeft zij aan de wieg gestaan van ruim 200 nieuwe werken, geschreven door Nederlandse en buitenlandse componisten, talloze projecten met en rond muziek van Monteverdi tot Zappa en Boulez tot Bryars, onderzoek naar en ontwikkeling van live elektronica en interdisciplinaire projecten met theater, dans en film en architectuur. Daarnaast was zij als artistiek adviseur, zakelijk leider en fondsenwerver betrokken bij projecten van o.a. het Dutch Harp Festival, Nederlands Blazers Ensemble, het Grachtenfestival, de Flamenco Biënnale. In 2014 ontwikkelde zij het in Almere gevestigde Festival Who’s Next, waar door middel van activiteiten op het gebied van muziekeducatie en talentontwikkeling in vier jaar tijd ruim 6000 jongeren van 12 tot 21 jaar actief kennis maakten met klassieke muziek. In 2018 heeft zij afscheid genomen van zowel Who’s Next als Insomnio, om zich als maker te richten op het creëren van projecten die vanuit de inhoud het klassieke muziekveld vernieuwen